[a n t i a r b e t s m y r o r]


Att jobba i Norge är en intressant företeelse. Normänn har inte alls samma arbetsmoral eller om vi ska kalla det för arbetskultur som vi svenskar. Här i Norge sker oerhört lite och allting tar enorm tid. Och lite drygt efter klockan 15 finns det ingen möjlighet inom kontorsvärlden att det sker nått, för då går alla hem.

Som nu, jag skulle på visning på en lägenhet i samma byggnad som jag bor i nu, fast en nyrenoverad trea, klockan 16:45. Tidigare går inte för både jag o Jocke jobbar. Jag har flexibla arbetstider, men Jocke slutar 16. Det satt långt in, men skulle gå att lösa.

På vägen hem ifrån kontoret blir jag uppringd av mäklartjejen igen och får då veta att det inte gick att ha visningen nu i eftermiddag utan att den skulle bli imorrn istället, samma tid. Ok, det får väl gå an, även om jag vill ha detta löst så snabbt som möjligt. För vill jag inte ha den lyan så måste jag bli av med min 2:a som jag har nu, snarast!

Jag kom hem vid 15:30 (även jag jobbar ju inom den norska kontorsvärlden) och ringde då nyss henne för att kolla om bara jag ensam snabbt kunde få ta en titt. Tänkte att även om Jocke måste se den kan jag själv få en känsla av vad det är. Men nej, det gick inte, hon var på väg hem. (!) Jaha....

Men kom igen! Va fan, ska det va svårt att ta 10 minuter och gå o visa lägenheten!? Den ligger ju för fan i samma hus som hennes kontor är i. 
image50

Men nope, det gick inte. Så nu får jag alltså vänta till imorrn.

Nån som vill ha en 2:a med superbt läge i Oslo? Inflytt 1:a januari?? Eller en trea på 70 kvadrat, nyrenoverad?




Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits