[f a n t a s t i s k]


Jag hade en fantastisk kväll igår. Trots allt negativt som hänt i mitt liv på sistone..

Jag var på mitt livs bästa konsert!

Hittills i mitt liv har jag varit på säkert ett 50 tal konserter/festivaler. Jag har sett artister som jag dyrkar som gudar

  • Queens of the Stone Age
  • The White Stripes
  • The Hives
  • Juliette and the Licks
  • Radiohead
  • Foo Fighters
  • Hellacopters
  • Muse
  • Massive Attack
  • Datarock
  • Turbonegro
and the list goes on...

Igår började jag, Jocke och David på Hells-Kitchen, en grym bar/restaurant och sen såg vi The Cat Empire.

Och det var helt magiskt. Legendariskt. Glimrande. Allt var bra. Bandet bestoende av 8 personer som alla är musikgenier. Två killar på blåsinstrument, en DJ, en basist, en rå trummis, en keyboardist, två sångare varav den ena även spelar bongo-trummor o "samba-trummor" och den andra spelar trumpet. De var helt otroliga! Den sistnämnda sångaren kunde, utöver att spela gudomligt på trumpeten, gör saker med rösten som jag aldrig varit med om!

Och den underbara publiken, stämningen och den coola lokalen, Rockefeller. Vart är alla dessa människor i Oslo i vanliga fall?

Jag hade gåshud och utstötte okontrollerade glädjeskrik i närmare två timmar.


Det borde vara obligatoriskt för hela männskligheten att få uppleva denna konsert.

image11

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits