[a l l a - j ä v l a r s - d a g]

 

Efter att med mina känselspröt scanat bloggvärldens sinnesstämning inför idag, tror jag att jag kan konstatera att det allmänt råder två läger. Den ena sidan som är (ofrivilligt?) singel och lider av enrom ångest och viss depression kring dagens förväntade romantiska påhitt. Och den andra sidan som är i någon form av samhällsklassificerad parrelation och som lider av enrom prestationsångest på grund av oro för att eventuellt misslyckande idag ska leda till depression och ett kanske ofrivilligt singelliv.

 

En av mina favoriter, Fredrik Lindström, har ganska länge, och på ett underhållande och samtidigt trovärdigt vis, drivit sin tes om att vi svenskar är världens modernaste och samtidigt osäkraste folkslag. Den osäkra masshysterin kring ett kommersiellt skapat datum, symobliserat av hjärtan, Cupid och en jäkla massa ouppnåliga förväntningar kring romantik och förbättrade relationer styrker bara hans tes och min övertygelse om att den stämmer.

 

Missförstå mig rätt, jag är väldigt romantisk och kärleksfull som person och inte alls cynisk och bitter som jag kanske framstår nu. Men jag begränsar inte mina socialt romantiska upptåg till en dag per år, på Alla Jävlars Dag.


 

 

image110

 


Kommentarer:
Postat av: Singeltjejen

Haha, eller hur. Synd bara att killen efter 10 minuters bekantskap börjat totalterra mig. Till råga på allt kan han inte stava. Han skrev "heljen" (helgen), och "hema" (hemma).

Postat av: S

håller med, fast singlars auktoritet är lite sisådär en dag som denna, blir bara kallad bitter.. ha ha..
Singeltjejen: även dyslektiker kan vara supergoa... (har själv varit i din situation, låter det som iaf, men jag ändrade uppfattning snabbt!)

2008-02-14 @ 21:39:07
Postat av: [a u g u s t]

Singeltjejen: väldigt osexigt med stavfel. (nu blir jag såklart väldigt nojig för att göra egna stavfel här)

S: Vi borde komma på nått som vi singlar kan göra för att bibehålla vår auktoritet även den 14:e februari!

2008-02-15 @ 10:21:45
URL: http://august.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits