[m a t k r e a t ö r]


Atfonbladet.se har alltid varit porten ut till internet för mig. Av någon oförklarlig anledning så är det alltid den första sidan jag stapplande tar mig igenom på väg vidare ut i den interaktiva världen. Men jag hatar ju aftonbladet.se. Eller hatar kanske är att ta i, men ogillar starkt. Hemska nyskapande uttryck som nackenchock, sexchock och vilket-konstigt-ord-som-helst-chock förbättrar inte min redan hatiska relation till aftonbladet.se. Det har helt och hållet blivit en skvallertidning, och till och med en dålig sådan. Ändå så börjar jag alltid mina internetäventyr på aftonbladet.se. Men idag lyckades de med ett nytt journalistiskt lågvattenmärke och samtidigt ta fram ett nytt ord som ligger i samma klass som hygientekniker. Detta i form av att kalla en viss Kristina Eriksson och hennes fiffiga "Vansinnigt gott på 20 minuter" recept för "Matkreatör". Kock räckte visst inte. Hon är en kreatör. Och vad har hon gjort för att leva upp till denna mäktiga titel? Jo, en av hennes kreationer är en "pastasås på svenska". Denna spännande kreation är en pastasås med tomatbas där denna kreativa kreatiör har bytt ut salsiccian med isterband. Wow!! Hon är verkligen en matkreatör.


image119


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits