[t u n n - i s]

Är det fel av mig att känna ett visst förakt mot en stor del av bloggvärlden? Jag vill redan nu klargöra att jag är väl medveten om det motsägelsefulla och totalt paradoxala i det jag kommer resonera kring nu. Men jag ska försöka att hitta ut ur mina egna fattiga resonemang utan att gå igenom den tunna isen.


Jag vet att jag är en del av bloggvärlden, hur liten och obetydlig roll jag en spelar i den världen. Men faktum är att jag ändå lägger ner upp till en timma om dagen med min egen blogg och minst en timma till med att läsa några av mina egna favorit bloggar. Men bloggvärlden börjar närma sig samma oändlighet som universum. Och det allra mesta är totalt skit! Jag hör själv hör isen börjar knacka under mig nu, men jag kommer ånga vidare. När jag säger skit så menar jag verkligen totalt meningslös, linguistiskt handikappad och innehållslös skit! Det här har slagit mig tidigare, men bägaren rann över när jag nu på väg in på min egna blogg valde att klicka mig in på en annan blogg. Den här 17-åriga bloggerskan hade valt att blotta sin själ och lämna ut sig helt och hållet och berättade för hennes säkerligen väldigt begränsade läsarkrets att hon skulle till gymmet imorrn och hade ekonomiläxor att göra ikväll. WOW! Vilken tyngd, insikt och framförallt en enormt informativ och livsutvecklande information. Ibland är engelska språket mer uttrycksfullt: Who gives a fuck you little mother fucker!!?


Förlåt att jag brusade upp så där, det var inte meningen.


Enligt mina inte fullt så statistiskt korrekta uträkningar så är nog 99% av alla som skriver blogg en tjej på mellan 14 och 19 år som skriver om sina totalt meningslösa liv. Men det är inte det som stör mig allra mest. (ta ett djupt andetag) Det är att de skriver minst åtta inlägg om dagen varav minst ett är med bilder på antingen den på H&M inköpta dagens outfit som de lyckats få på sig idag eller annars en så kallad önske outfit eller liknande, där de klippt in H&M plagg som de hittills inte äger men som deras små hjärtan så hårt klappar för. (andas in igen) I ett svagt ögonblick försökte jag testa detta knep för att öka min egen läsarskara. Tror det faktiskt fungerade också... Det här inlägget, alltså där jag smutskastar andra bloggar (dock lite mesigt i och med att ingen hängs ut med namn) är ett av de andra verktygen som bloggare använder sig av för att få mer läsare. Mitt bloggexperiment fortsätter.


Kommentarer:
Postat av: fia

många bloggare jagar läsare men som tur är inte alla det va kul att läsa dina åsikter då ja delar en del av dom .


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits