[a r t i s t n a m n]


Mycket trevlig mitt-i-veckan-kväll. Först var vi på Cinemateket och såg en nostaligisk och personlig dokumentär om Bob Dylan ifrån 1965 då han turnerade England som 24 åring. När filmen var slut var klockan bara 20. Så hungriga på livet gick vi till Café.... nej! inte Sør faktiskt, tro det eller ej. (jag var dock där igår). Vi gick till Café Sara. Ett trevligt hak nära där vi bor. Ett glas rödvin senare ringde Marra så då styrde vi kosen dit. Hon ville nämligen att jag skulle uppge mitt "DJ namn" inför spelningen på söndag. Jag har redan, ohörd och som en fet gris i säcken, blivit bokad till måndagen den 4/2 också. Mitt största och enda krav är att DJ inte ska finnas med. Jag ser mig verkligen inte som en DJ, eller correction, jag ÄR ingen DJ. Jag ska bara spela skivor. Efter en ganska humoristisk och oseriös brainstorming session så blev resultatet August. Något som jag blivit kallad sen dagisåldern. Men sen kom jag på något, enligt mig ganska, briljant och ironiskt. I The Smiths låten Panic sjungs ju "Hang the DJ". Perfekt. Jag kallar mig för Hang the DJ. Ingen av de andra delade dock min inlevelse av detta och tyckte August var bättre. Vad tycker du? Hjälp mig komma till ett beslut. Jag måste bestämt mig till imorrn, då ska nämligen afficher och flyers tryckas.




Kommentarer:
Postat av: Singeltjejen

Hang the DJ! Hang the DJ! Bästa förslaget, ever!

Postat av: Buddy

August låter bäst tycker jag. Hang the DJ, tja lite fyndigt kanske, men då har du ju fått med DJ i alla fall..... var inte det ett krav att det inte skulle vara med? Lite motsägelsefullt kanske.

2008-01-24 @ 10:48:26
Postat av: Regina

Jag gillar August. Det låter enkelt och dessutom är det ju förknippat med dig. För hur vill du kännas igen? Som August eller som Hang the DJ(som ingen lär minnas)? Här har du värsta chansen att göra dig känd i Oslos uteliv, men då måste det ju vara ett namn som folk förknippar dig med.

2008-01-24 @ 19:03:11

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits