[armyfrilla, inbrott, festival och allmän kalabalik]


Imorrn åker vi iväg på våran vansinnesresa. Jag försöker hålla förväntningarna nere, men det är ju egentlgen ingen idé. Det kommer bli helt galet och legendariskt. Danskbåten blir ett äventyr för sig, det följs av en weekend i Köpenhamn, sen hyra bil eller cykel och dra runt i Danmark i två-tre dagar, sen till Roskilde för att nå resans klimax.

I och med att jag kommer ha the time of my life, kommer nog inläggen bli färre än vad de varit nu på sista tiden. Jag vill inte hålla på att ursäkta mitt tråkiga och ibland obefintliga bloggande, men jag har helt enkelt inte haft tid.
Och kärleken till bloggen är väl lite låg igen. Men givet sommar- och semestertider så är ju även ni besökare här mer sällan också. Ok, lite ägget eller hönan situation. Men detta kommer det bli ändring på när jag återvänder. Om jag återvänder (läs överlever).

Idag har jag för övrigt rakat mig en army-cut och insett att jag blivit rånad. Två helt sinsemellan oberoende händelser. Men när jag skulle börja packa gick jag ner till källarförrådet för att hämta min stora ryggsäck och inser till min fasa att förrådet är helt tömt och städat. Renliga tjuvar. Det enda som var kvar var två stycken blå plastlådor som egentligen inte ens tillhör mig utan exet. När jag ringer vaktmästaren säger han att det är de som städat. (!!!!???!!! wtf!!??) Sen har fanskapet mage att påstå att förrådet var olåst och att det bara var skräp därinne. Total lögn och förbannat förtal. Jag har nu bildbevis på det låsta hänglåset som hänger kvar på den uppbrutna dörren.

Vem tror du att du är din norska blåställsfitta!!??

Förlåt för att jag brusa upp. Men ägodelar för säkert 30 tusen är borta. Tv, skidor, skor, kläder, fulla flyttkartonger och en hel del annat som jag inte orkar rabla upp här. Inte helt vanligt att man blir rånad av sin hyresvärd. Nu väntar polisanmälan och rättsliga repressalier.

Så nu har jag varit tvungen att köpa en jäkla massa grejer, bland annat en ny stor backpack. Inte billiga grejer.

Jaja... nu kan det ju bara gå uppåt.

Over and out. Peace on the streets. Kanske kommer det ett flippat inlägg ifrån nått internetcafé på Roskilde.

Kommentarer:
Postat av: Kajsa

Vi ska med till Roskilde. Kanske ses vi där? Håll utkik efter 5 glada människor i ett militärtält med parollen "Until we die..." Själv är jag klädd i sjömansdress :)

KraM

2008-06-27 @ 10:41:25
Postat av: ATB

Berätta om Roskilde!

2008-07-09 @ 08:20:47
Postat av: S

?

2008-07-10 @ 16:23:58
Postat av: ATB

Vad är det som händer? Var tog det senaste inlägget vägen? Nu får du allt sätta igång och blogga lite! För att citera ovan inlägg "...kommer nog inläggen bli färre än vad de varit nu på sista tiden. Jag vill inte hålla på att ursäkta mitt tråkiga och ibland obefintliga bloggande, men jag har helt enkelt inte haft tid. Och kärleken till bloggen är väl lite låg igen. Men givet sommar- och semestertider så är ju även ni besökare här mer sällan också. Ok, lite ägget eller hönan situation. Men detta kommer det bli ändring på när jag återvänder. Om jag återvänder (läs överlever)" Här står det faktiskt svart på vitt att fler inlägg ska komma. Seså, håll nu vad du lovat och sätt igång att blogga, jag gillar din blogg och vill inte sluta läsa.

2008-08-05 @ 15:54:58

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits