[hur min hyresvärd via en noga planerad konspiration driver mig till vansinne]


Jag tror att vår hyresvärd tycker vi är för överlägsna för att bo kvar här. Känner att en typ av JFK konspiration uppdagas här i huset. Det hela började ju med att de tömde (läs stal alternativt flyttade utan min vetskap) alla mina ägodelar som befann sig i källarförrådet.

Nästa del i konspirationen var att de taktiskt hade försatt torktumlaren i ett stadie av obrukbar i fredags. Jag ringde förbannad och klagade då jag sen inflytten i januari max kunnat fullfölja en (1) ordentlig tvätt utan avbrott, problem eller trasigt maskineri. Efter mycket om och med såg jag till att vaktmästaren, som var på en annan gård i en annan del av Köping, fick släppa det viktigare uppdraget för att komma hit och konstatera det jag redan visste: torktumlaren var trasig. Laga den gick inte förrän tidigast nästa (alltså denna) vecka.

Förbannad fick jag då använda det stora torkrummet (vars extrema värme är det som leder till att vår lägenhet håller en sval temperatur på omkring 29 grader på sollösa dagar) som ligger i källaren. När jag senare på kvällen skulle hämta grejerna, innan vi skulle börja festa, så är det nån jävel som tagit min tvätt. Men nej, inte all tvätt. Denna mastermind har helt enkelt sållat ut en del plagg som han ville ha och lämnade mig med en stor del omatchande strumpor och gamla kalsonger. Alla fina märkeskallingar, t-shirts, skjortor och även sängkläder var borta.




Kommentarer:
Postat av: S

Jag flyttar imorn! Slipper min virriga bovärd och grannar som inte kan sopsortera eller handha maskinerna i tvättstugan. :-D

Hur blir det med Australien?

2008-08-14 @ 14:50:59
Postat av: Ina

Trevlig helg!

2008-08-15 @ 13:53:29
Postat av: [a u g u s t]

Tack, helgen blev trevlig. :)



S: skönt för dig att slippa virrig bovärd och osorterande grannar. Personligen har jag satt igång en lång och hård process emot mitt värdelösa hyresbolag där hot, polisanmälningar och mina advokater är inblandade.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits