[u n d e r - c o n s t r u c t i o n]

 

Jag kommer ihåg början av min internetkarriär då jag gick på gymnasiet och det tog en hel håltimma att komma in på mitt hotmailkonto. Internet var oerhört begränsat 1997 (jo, jag är faktiskt så gammal) och de enda tre siter jag använde var aftonbladet (så klart), hotmail och skunk. Min internetkarriär har kanske knappast utvecklats i mängd konsumerade siter då jag fortfarande rör mig på främst tre siter som även de erbjuder samma tjänster och innehåll. Aftonbladet.se får självklart vara kvar, det är min förbannelse, men de andra två har bytts till gmail och facebook. Hastigheten var inte dirket whiplashframkallande back in the day och hemsidornas design var helt förjävlig. Något som slog mig och som jag kan sakna lite är alla hemsidor som var "under construction". Det kan mycket väl varit så att de tre ovannämnda siterna var de enda som faktiskt fungerade, om dock med en uppladdningshastighet, som tidigare nämnt, på en hel håltimma. Att sedan hela gymnasieskolan samtidigt satt och matade inne på hotmail och skunk och försöke skicka meningslösa meddelanden och små kärleksförklaringar till varandra ökade inte direkt anslutningshastigheten.

 

Men vad har hänt med alla "under construction" sidor? Förhoppningsvis har just de sidorna som välkomnade en med det beskedet, oftast illustrerat med en vägskylt, för 11 år sedan lyckats färdigställa konstruktionen. Men är fenomenet som sådant helt borta? Jag saknar det lite. Det var lite spännande att följa arbetet på dessa hemsidor där det till slut färdigställda resultatet oftast lämnade mig djupt besviken på grund av tunnt innehåll lagt på en anskrämlig design. Undrar om jag ska försöka påverka IT-världen innifrån världens största IT-företag till att återinföra "under construction" hemsidorna? En ny process och ett nytt äventyr inleds.


 

image122

 


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits