[g r ö t - & - k a b l a r]


Och så var det det här med norsk lunch igen. Men den här gången var det inte jag som blev chockerad och små äcklad av normännens matvanor. Nej, nu var det tvärtom. Fokus hamnade på mig och mina kollegor trodde jag var helt tokig.

Anledningen: Jo, jag åt julgröt till lunch (som serverades i kantinan) med kanel och socker och till det mjölk så klart.

Det som var roten till denna enorma uppståndelse och att folk börja skämta om detta var mjölken. För mig, och jag tror med mig de flesta svenskar i världen, är det helt naturligt att ha mjölk på gröten. Så är tydligen inte fallet här i lusekoftornas land.

Ett annat kul fynd här på jobbet, ett nystan med datakablar vi hittade i källaren som har en diameter på ca 1,5 meter. Tycker det borde finnas bättre sätt att frakta kablar på....

image67




Kommentarer:
Postat av: Ina

Gröt utan mjölk?.... Nae, fy vad torrt. Jag har dessutom sirap så det blir x-tra såsigt.. hahaha.

2007-12-18 @ 14:26:25

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits