[b e n d e r]


Ikväll ska jag återigen till Café Sør. Jag är där säkert 3-4 gånger i veckan. Gillar det stället starkt.

Jag och Marra ska träffas där och fika, eller kanske det blir vin? Jag var ju faktiskt på Harry's igårkväll utan att dricka en droppe, och då vann till och med Sverige! Är nog fan värd ett glas vin ikväll.

Kom och tänka på en jäkligt skön artikel jag läste på
the Guardian igår. Handlar om att det förekommer att folk dricker så sjukt mycket och blir så packade att deras urinblåsor spricker. Tydligen har det nu även börjat hända för kvinnor (för för män är detta uppenbarligen inget nytt).

" Each woman arrived at casualty the day after a bender, feeling significantly more unwell than they might expect to feel, even with the mother of all hangovers.?

?While most people will just let the urine out one way or another (possibly in their sleep), some will be so "dulled" that they will not feel the urge to "void". If it is not emptied, the bladder will eventually be unable to contain the volume, and - like any over-full bag - can burst apart under the pressure.?


Men det är väl som med eskimåerna och anledningen till att de inte lider av prostataproblem; de pissar när de måste.

image29


Ok... inkontinens kanske har med prostataproblem att göra, men tyckte denna cartoon passa bra ändå.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits