[f r a n s m ä n]



När jag var här på min weekend i egenskap av turist älskade jag Paris. Jag hade till o med tänkt flytta hit o spendera en sommar med att lära mig franska. Jag älskade fransmännens (och fransyskornas) arogans och totala okunskap när det gäller det engelska språket, att ge god service och folkhyfs i största allmänhet.

Det har visat sig att i egenskap av Businessresenär så känns ingen av dessa egenskaper som något positivt. Jag vill att saker ska fungera (exempelvis att få en taxi), vill kunna göra mig förstodd och för den delen förstå den jag pratar med. Att bli dumförklarad och förolämpad oavsett vad jag frågar om, enbart för att de inte kan eller vill förstå mig, gör mig tokig.

Och den där självgoda jävla uppsynen som de antagligen redan lär sig på dagis!!!!

Men sen sägs det väl att man inte ska blanda business and pleasure.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits