[h ä x k a t t]


Är det försent att vara vidskeplig år 2007? Ibland kan jag vara så väldigt gammalmodig och ibland till och med agera utifrån vad som närmast kan beskrivas som tvångsmässigt beteende. Jag tror att om jag "gick in för det" så skulle jag kunna utveckla några riktigt sjuka tix och tvångstankar. Jag skulle bli en sån som måste gläppa med strömbrytare 12 gånger på raken för att kunna lämna ett rum och som är så rädd för bakterier att de skrubbar händerna tills de blöder.

För att exemplifiera.

  1. Jag har skrivit uppskattningsvis 15-20 tentor under min utbildning. Jag har vid varje tentamen haft på mig en beige hoodytröja och haft med mig en kexchoklad och en apelsin Festis. I och med att jag klarade första tentan under de omständigheterna så blev det ett måste även till nästa. och nästa och nästa. I och för sig har jag nu läst upp till en Master utan en enda underkänd tenta... Men beror det på hoodyn, kexcholkladen och apelsin Festisen?
  2. Jag har så länge jag kan minnas och precis som vilken 12 årig flicka som helst, undvikit alla A-brunnar. (!)
  3. Ett glas får ABSOLUT inte stå mindre än 3 cm ifrån en till exempel bordskant. För i så fall skjuter jag in glaset...
Listan kan göras betydligt längre. Och om jag inte skulle anstränga mig så skulle jag nog lägga på mig vilka tvångstankar som helst. Eller rättare sagt om jag skulle anstränga mig för att få tvångstankarna skulle jag definitivt lyckas.

Anledningen till att jag nämner detta är för att när jag nyss, glad i hågen, var på väg hem så springer det en obehaglig svart häxkatt över vägen.

Vad gör jag?

Självklart, jag vrider mitt huvud åt vänster och spottar tre gånger över axeln. Vilken normal männska skulle inte göra det?

image25

Kommentarer:
Postat av: Kicki

Haha, du, A-brunnar får man faktiskt inte gå på. Det är lag!! Jag tror till och med att det tagit slut mellan mig och erik varje gång jag har tänkt att " ä det är bara larv, kliv på brunnen" och sedan gått på brunnslockshelvetet... Saknar dig!

2007-11-20 @ 20:43:13

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits