[h o t e l l f r u k o s t]


Ok, då har jag tagit mig fram till kontoret där jag nu ska vara på kurs till på onsdag eftermiddag. Paris är en otroligt häftig och fin stad. Det vet jag i och med att jag varit här på en weekend en gång. Denna gång kommer jag inte få uppleva riktigt samma sak.

Hittills har jag dock hunnit se Eiffeltornet två gånger. En gång under landning och en gång ifrån flygtåget...

Efter en dryg timme med metron ifrån flygplatsen kom jag igår kväll vid åtta tiden fram till Cergy Prefecture. Där stod jag i över 40 minuter o vänta på taxi. Sen kom det fram en fransyska och frågade mig nånting på franska. Det enda jag förstod var "taxi". Så tillsammans försökte vi få tag på en...  taxi alltså. Det visade sig att vi skulle till samma hotell och det var nära nog att gå dit. Så sagt o gjort. Sen spenderade jag restan av kvällen, efter en varm lång dusch, i hotellsängen med lap:en på magen.

Idag har jag börjat dagen med nypressad apelsinjuice (by yours truly) och en croissant. Jag är ju trots allt i Paris.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits