[k o l l e k t i v t r a f i k s - h e l v e t e t]


Jag är en väldigt social kille. Ibland nästan lite för social och föredrar att inte vara ensam i allt för långa perioder i sträck. Men ibland kokar jag över. Det är som om jag helt plötsligt bara blir helt förbannad på hela mänskligheten och nästan så jag kan identifiera mig med folk som dyker upp på jobbet med ett automatvapen och dödar alla.

Idag har jag en sån dag. Eller det blev en sån dag på väg hem. Eller ok... dagen har bara varit sån under den 20 minuter långa bussresan ifrån Kirkeristen (vid Oslo S) och hem. En resa som i vanliga fall tar ca 6 minuter.

Nar jag kommer in i bussen så är det inte så mycket folk. Jag sätter mig brevid två stycken och ser fram emot att komma hem.

Sen lägger jag märke till en kille som sitter snett framför mig till höger. Rock, framgångsfrilla och snackar i mobiltelefon. Han är den enda i bussen som pratar så jag kan inte låta bli att lyssna. Han är norrman och pratar med någon på ett väldigt viktigt business sätt. Mycket snack om marknaden och handel, köp o sälj och sånt skit. Och nu till det som gjorde mig helt skogtokig! Idioten säger inte bara var och vartannat ord på engelska, utan hela fraser. Och inte några typiskt engelska eller bra fraser, utan sitter och hittar på skit själv. "A sweet idea. A bad idea" Och på en cp-ful norsk brytning!!!!

Som om inte det vore nog så hör jag till slut vad det handlar om. Jag trodde vi snacka köp av en schysst båt, bil eller lya. NEJ! Ett PS3. Ett motherfuckin playstation 3 som hans mongo till vän ville köpa!

Och då märker jag vad jag har framför mig. En super fet (vilket kanske inte i sig är nått fel) tant i dunväst som äter läkerol som om det var vindruvor. O inte nog med det. Hon idislar!!!! Med en ko-liknande tom blick sitter hon och smaskar på dessa förbannade pastiller med öppen mun och med käkrörelser ifrån sida till sida!! Precis som en ko!!!!!!

Och den där framgångfrillan satt fortsatt och snacka om den där satans spelkonsollen!!

Två hållplatser hemifrån (brugata för er som är kända med Oslo) kliver det på idiot mycket folk, så bussen blir sprängfull. Så där som man ser hur den Indiska kollektivtrafiken brukar se ut.

Till slut kunde jag kasta mig ur helvetesfordonet där köpråden på norsk/engelsk och idislandet fortfarandet höll på och nu är jag äntligen hemma.

Det bränner i mitt huvud nu. Kanske ilska?

Två bra saker:

  1. The Killers har släppt en ny skiva som jag lyssnar på nu
  2. Jag ska snart få gå och dricka vin och titta på intressant folk


image30

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits