[k r i t i s k t - b e s l u t]


Sitter och snackar med en norsk tjej här på kontoret. Jag utryckte ett visst missnöje över att normänn har så svårt att förstå mig på telefon.

- Men du då? Har inte du svårt att förstå oss? (översatt till svenska)

- Nej inte längre. Jag har blivit så van.

- Ska du inte börja snacka lite norska då?

- Kommer ju bara bli töntigt.

- Jo ok, men använd norska ord i stället. Detta är ett stort beslut du måste ta här och nu, sa hon och tittade på mig och skrattade.


Svårt beslut. Tror kanske det inte är så kritiskt att jag måste ta det just nu.


-JO DET MÅSTE DU! 



(ok, jag säger till henne att jag gör det nu, men måste nog fundera lite. låter det inte skitskumt att prata svenska med norska ord??)

Landsförräderi?


Kommer detta bli jag??

image26

Kommentarer:
Postat av: Lina

Landsförräderi kanske är lite att ta i, men närapå. Vadå, du är ju inte norrman! Nej, stå på dig och fortsätt med svenskan, det låter nog bara töntigt med norska ord. Förstår de dig inte kan du ju slänga dig med lite norska fraser, men annars nej.... Hoppas vi ses snart, och glöm inte din "charmiga" östgötska...

2007-11-21 @ 09:20:38

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits