[s e i n f e l d]


Jag tror att Sara o jag har kommit fram till nån typ av lösning som kanske inte kommer såra oss speciellt mycket. Vi båda vet att vi inte har nån framtid nu. Sara känner att hon har en massa saker ogjort som hon vill göra och jag känner att det verkligen är hög tid att hitta mig själv, på riktigt. (kommer bli en följetong)

Vi kommer fortsätta va med varandra och efter i sär flyttningen kanske hänga med varandra, som vi gjorde på den gamla goda tiden innan det blev "seriöst". Och samtidigt kan vi känna att vi inte är "låsta" utan (kvasi) "fria".. slippa ha samhällets och allmänhetens utstakade par-relationsplan där slutet är ett äktenskap och 1,5 barn och en kombi.

Elaine och Jerry försökte ett liknande upplägg.. eller det var mer en regelbaserad kk-relation där vissa av reglerna var:

-spending the night is optional
-no phone calls the day after

det gick ju kanske inte skitbra. Men jag tror på detta. Om vi gör det för att vi själva vill och inte sårar den andra under tiden.

Som George Costanza sa: Jerry, just remember, it's not a lie if you believe it.

image6

Kommentarer:
Postat av: Robertina

Snubblade över din blogg av slump men är imponerad. Den är kortfattad men innehåller tillräckligt med "fakta" för att inte tappa läsaren samtidigt som den är utlämnande utan att bli för personlig. Vad det gäller dina relationsproblem så vill jag bara säga att du gärna får skriva mer, som läsare tycker man inte att du ältar, jag kommer fortsätta att titta in och självklart vill man ju få lite uppdatering, en blogg ska ju handla om ens liv. See ya!

2007-11-06 @ 22:09:37

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits