[s k o t t e]


Då var jag tillbaka på hotellrummet i min stora sköna säng. Har varit o käkat med kursledaren och två danskar. Som tur var kunde danskan franska annars hade vi nog fortfarande dividerat med servitrisen om vad vi skulle äta. Hon förstod verkligen inte ett ord. Jag försökte med "a glass of red wine", en fras man kan tycka hon borde ha hört förut... Tillbaka såg ett par helt oförående koliknande tomma ögon... jag fick helt enkelt peka för att hon skulle förstå.

En god mör biff med pasta och till efterrätt en ost- och dessert buffé kom till slut till bordet. Jag är nöjd.

Fortfarande ligger dock ett litet ångesttäcke inför den stundande resan till flygplatsen på onsdag. Jag brukar inte oroa mig inför resor, men ett strejkande Frankrike kan inte vara till en ressenärs fördel. Enligt google maps ska resan härifrån till flygplatsen i vanliga fall ta 45-50 minuter.... för nog lägga på minst det dubbla i tid (och Euros) för att komma dit.

För övrigt frågade en brittisk tjej i receptionen idag om jag var ifrån Skottland... Vet inte riktigt om det ska tas som en komplimang... Vill ju gärna prata engelska utan svensk brytning, men en skottsk dialekt är inte riktigt vad jag eftersträvar...


Nu väntar några avsnitt Entourage ifrån lap-topen på magen i min sköna säng.. Sa jag förresten att jag är på ett hotell?

image15



Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits