[s t r e j k]


Fick precis veta av några franska kollegor att det kommer bli en massiv strejk här i Paris från och med imorgon. All Public Transportation kommer vara helt avstängd.

Jag kommer alltså behöva åka taxi ifrån där jag är nu (30 min nordväst om Paris) till min flygplats som ligger sydost om Paris. Det tog en och en halv timma med tåg.

Och för att knyta an till mitt förra inlägg... de tar inte American Express. Jippie... kommer få lägga ca 300 Euro på en taxiresa.

Även om det innebär stora problem för mig (och så klart många andra) så tycker jag ändå fransmännen är ganska sköna som strejkar så ofta och ordentligt. Inte så där fegt och tillrättalagt som vi fega svenskar.


Viva la revolution!


image14

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits