[barriärer tyvärr]


Igår gjorde jag det för första gången. Jag tog mig förbi en liten barriär. Jag vågade göra nått som jag tänkt göra länge. Och det här ska bli min grej nu i vår och sommar. Oavsett resultatet igår så ger jag mig själv 10 poäng för effort och kommer absolut göra det fler gånger. Säg att jag gör det 10 gånger och jag förhoppningsvis åtminstone har 20% i avslut så kommer jag alltså lyckas minst 2 av gångerna. Det som det här handlar om är följande.

Jag var nere på Aker Brygge igår och glassade på uteserveringen och njöt av en god italiensk middag på restaurang Olivia. Där jobbade en otroligt vacker tjej som serverade oss. Jag tyckte vi fick bra kontakt och små flörtade, men man ju inte alltid så noga veta i och med att hon trots allt arbetar för dricks. Hursomhaver så tog jag chansen och gick bort och betalade för mig innan de andra skulle gå för att få hamna ensam med henne.

-Jag brukar verkligen inte göra så här, men jag skulle tycka det vore jättekul att träffa dig på en kaffe eller en drink, säger jag.
-Ja, jag tänkte också på att det är sällan man får så här bra kontakt med någon och det vore jättekul, men jag har tyvärr kille, säger hon.

Sen var det inte så mycket mer med det. Tyvärr. Och varför, på tal om tyvärr, säger hon att hon tyvärr har kille? Det är ju inte ett måste. Ett nytt skede i mitt liv är iallafall påbörjat. Jag skakade lite av nervositet och glädje (trots förlusten) när jag gick därifrån.



Kommentarer:
Postat av: Anonym

wow! jag är imponerad.....

2008-04-25 @ 15:32:00
Postat av: [a u g u s t]

Tack, jag också faktiskt. Nej men så länge man gör det på ett bra trevligt sätt så tror jag bara det uppfattas som en komplimang. Även om tjejen ifråga råkar va upptagen.

Postat av: Terese

Jag gillade även din kom-så-går-vi-ut-och-röker-move. ;)

2008-04-26 @ 08:10:57
Postat av: niko

good for you my friend! good for you!

Postat av: [a u g u s t]

haha ja rök-movet är ju lite av en klassiker redan.

Tack niklas =)

2008-04-26 @ 11:45:25
URL: http://august.blogg.se
Postat av: den otroligt vackra =0)

skulle bara leta reda på nr till Olivia på google (glömde simkortet hemma och är på semester i Sverige) Iaf så hajade jag till på ditt inlägg och kunde inte låta bli att läsa det... kul att någon kommer ihåg en =0) om det nu var jag vill säga -med tanke på kommentaren om att detta är en klassiker-

2008-06-27 @ 00:05:52
Postat av: [a u g u s t]

wow... jag vet inte vad jag ska säga. Så oväntat att du hittade detta. Känns nästan lite pinsamt, men framförallt roligt. =)



Det är nog absolut du som är den jag menar, om du är den vackra tjejen som jobbade på Olivia på Aker Brygge? Jag har nämligen bara gjort det en gång. Det om en klassiker är "rök-movet" som står i et annat inlägg. Något som dock också bara hänt en gång.



Hoppas du tittar in på min blogg flera gånger och kommenterar. Så leder det kanske till att vi kan ta det där vinglaset ihop sen... =)

2008-06-27 @ 09:01:31
URL: http://august.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits