[det nya kalla kriget]


Idag går det att läsa att den svenska regeringen har beslutat att köpa in det nya super JAS-planet..... OM Norge gör det. Det som jag av rubriken först uppfattade som att Norge skulle köpa svenska JAS-plan (vilket kan va bra för den svenska ekonomin) visade sig i själva verket vara en ren och skär kapprustning, i sann kalla kriget anda. Sverige köper i kapp med Norge och rustar upp, men inför vaddå? Ska Sverige börja kriga igen? Norge kan ju isåfall ses som ett bra alternativ, men vore det inte battre för Sverige att förlora ett eventuellt krig mot Norge? Köra den gamla beprövade pudeltaktiken. Man går in och bjäfser som fan, sen kastar man sig på rygg och ger upp. Simsalabim har Sverige blivit norskt och statskassan ökat väsentligt.

Hoppas inte kapprustningen och det Svensk-Norska kalla kriget kommer dra ut så mycket på tiden, utan att det hinner ske redan innan 17:e maj. Då ska ni torra svenskar som bor kvar i öst och inte vågar vifta med flaggan på Sveriges nationaldag får se vad det verkligen handlar om.

Heja Norge.


image142
Perfekt illustration av pudeltaktiken, här med en lite creepy sexy touch.


Kommentarer:
Postat av: Sarah

Hmm... Jag förstod det som att Norge inte tänkte köpa planen om inte Sverige lovade att göra det oxå, men jag lyssnade bara med ett halvt öra...
För min del skulle jag gå med på att vi blir annekterade av Norge! Woohoo! :-)
Kjempegreit!

Postat av: [a u g u s t]

Du har säkert rätt, jag läste bara text-tv:n med ett halvt öga. Hur som helst så är kapprustningen igång. Let the war begin.

2008-04-26 @ 13:28:18
URL: http://august.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits