[s o c i a l t - p r e s s a d - e s p r e s s o]


Jag finner mig själv i en smått socialt obekväm situation på jobbet. Det har gått upp för den unga svenska tjejen i kaffebaren att jag nästan alltid beställer en enkel espresso. Så nu räcker det med att hon ser mig på håll så börjar hon tillreda en enkel espresso åt mig. Först gladde detta mig, men nu imorse insåg jag att jag kommer få dricka ett stort antal enkla espressos om dagen tills antingen hon eller jag slutar här. Det kommer inte spela någon roll om jag egentligen är sugen på en te eller juice, den där enkla espresson kommer stå där och vänta på mig när jag kommer fram. Jag kommer inte hinna ändra beställning om jag inte skriker ut "TEEEEEEE" till henne när hon leende ser mig och vänder sig om för att dra igång espressomaskinen för att tillreda den där lilla koppen till mig.

Men kan jag verkligen göra så? Hon ser så glad ut. Hon kommer ju ihåg vad jag vill ha. Jag har en sån där "vill du ha den vanliga?" relation, med nackdelen att hon inte ens frågar mig. Jag vill ju inte såra henne, men någon gång ibland vill jag ha lite variation ifrån den enkla espresson.


image136


Kommentarer:
Postat av: S

Knivigt!
;-)

Postat av: [a u g u s t]

Ja, knivigare än kniven.

2008-04-07 @ 11:51:41
URL: http://august.blogg.se
Postat av: Tessan

Ha ha ha!

Jag fnissar så jag blir alldeles varm här i butiken.
Om du liksom, kryyper fram till disken och liksom
skuttar upp med ett litet "tittuut" så hinner hon kanske inte sätta igång?

Du skriver roligt. Här måste jag fortsätta hålla till. Allt väl annars?

Kramar från Nickes gamla avlagda flamma. Ho ho ho.

2008-04-09 @ 17:59:48
URL: http://kamlinskabinett.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits