[å t e r i g e n - f r e d a g]


Livet har bara blivit en enda röra av tid, dagar och helger. Allt går så otroligt fort hela tiden. Jag försöker carpa, det vill säga göra saker för att fånga dagen, men dagarna lyckas ändå slingra sig ur mitt grepp och försvinna. Jag tycker det är fredag och måndag hela tiden. Äntligen fredag känns mer som återigen fredag, även om den är önskvärd.

"Äntligen helg" säger jag till mina kollegor på jobbet och går med snabba lyckliga steg hemåt för en fartfylld och äventyrlig helg som förhoppningsvis lyckas slå den förra.

"Så var det måndag igen. Hur har din helg varit?" säger jag till mina kollegor igen efter vad som känns som bara några få timmar senare.

En konstant röra av kontinuerlig framdrift. "Vad är det för dag idag?" "Oj är det redan onsdag, det var ju söndag igår".

Kanske dags att damma av den gamla men numera bevisade devisen: tiden går fort när man har roligt. Min farmor brukar säga att hon knappt hinner gå upp på morgonen innan hon ska gå och lägga sig igen. Nu ler jag och tänker, lycliga farmor, du måste ha ett väldigt spännande och roligt liv.



Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits