[d o w n - u n d e r]

Jag är en person som genomför mina planer och idéer. Målinriktad och handlingskraftig är ord jag själv skulle beskriva mig med. Nu kanske du undrar varför jag så plumt och rättframt trampar jantelagen på tårna och ger mig själv en välförtjänt klapp på ryggen? Jo, för senast jag fick en klapp på ryggen var i femman då jag räddade mitt lag från att bli utbränt i brännboll. När jag berättade det för min psykolog häromdagen började han gråta och sa att han kunde känna igen sig. Jag behövde inte betala för den timmen.

 

Ok, det sistnämnda kanske inte var helt sant. Men anledningen till att jag berättar detta är för att jag idag har tagit ett ganska stort beslut. Och dit jag vill komma är att när jag bestämmer mig för något så blir det så. Exempelvis så bestämde jag mig för att testa DJ:ande (jag vet, jag sa DJ...) och nu spelar jag skivor på Sør. För ett år sedan bestämde jag mig för att det var Management konsult jag vill jobba som efter universitetet. I april skrev jag kontrakt och nu har jag snart jobbat som det i ett halvår. Det finns många exempel, bra som dåliga, men de två jag nämnt här får duga för att illustrera min numera onödigt utdragna poäng.

 

Kommer han någonsin komma fram till vad det är för beslut undrar du säkert nu, samtidigt som du styr musen mot adressfältet för att navigera dig iväg härifrån. Det kommer nu. Jag bestämde mig för att jag i höst ska flytta till Sydney. Detta beslut grundas i att jag alltid velat åka dit och det slog mig idag att jag är singel, ung (jo, kom igen, ganska) och kan göra vad jag vill vart jag vill. Missförstå mig återigen rätt, jag älskar Oslo och mitt liv här. Men det utesluter ju inte att jag inte kan testa på något mer. I augusti har jag gjort ett år här i Oslo och på mitt jobb. Då är det lagom att lugna rastlösheten och dra vidare.

 

Jag inser nu att jag genom mitt alltför utdragna resonemang byggde upp förväntningar som jag kanske inte kunde nå upp till. För det ber jag om ursäkt.

 

 


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits