[g l o b a l i s e r a d - v a r d a g]

 

Det är ändå något väldigt intressant och spännande med att jobba i ett så enormt stort och framförallt internationellt företag som jag faktiskt gör. Vi närmar oss 400 TUSEN anställda världen över och har som ett krav att alla projekt ska innefatta global delivery, alltså använda sig av globala resurser. På det projekt jag jobbar nu är vi Svenskar, Danskar, Polacker, Norrmän, Finnar, Indier mm mm. En salig blandning språk med andra ord. De projekt jag är ansvarig för sträcker sig i tre länder och ett annat projekt jag är delaktig i innefattar 140 platser i 63 länder.


Det som fick mig att reflektera över det som egentligen blivit en ganska vardaglig internationell situation var när en Dansk bakom mig helt plötsligt börjar prata HELT flytande Japanska i telefonen. Vart kom det ifrån?

 

image113

 


Kommentarer:
Postat av: Ms Spell

Har för mig att jag tidigare läst att du är rädd för att det finnas en massa stavfel i din blogg, så jag ville bara informera dig om att svenskar, danskar, polacker, norrmän, finnar, indier inte är några egennamn. Ska alltså ej börja med en versal.

2008-02-20 @ 17:29:41
Postat av: [a u g u s t]

haha vet jag inte om jag sagt, men kontrollfreak som jag är stämmer det så klart. Och jag funderade på det när jag skrev det. Tack Ms Spell för din hjälp.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits