[h j ä r t s k u m]

 

Med en blandad smak av shish kebab, öl, på tok för många cigg och lite ångest vaknade jag allt för tidigt till tonerna av Queens Of The Stone Age på radion imorse. Gav mig en strimma hopp inför dagen och en påmind glädje inför den kommande konserten med dem på tisdag. Konserter blev det även igår i form av The Kooks, X-Queens Of The Astronauts och Familjen. Gratis dessutom. by:Larm har intagit byn och det innebär en stadsfestival som varar i dagarna tre. Igår var egentligen bara en liten försmak.

 

Efter en hård och dyr helg hade jag bestämt mig för en lugn samt lever och privatekonomiskt omptimal vecka. Det gick så där. Redan i måndags insåg jag att det aldrig kommer hålla. Så istället har jag bestämt mig för att maximera denna veckas rock n' roll lifestyle deluxe. Detta genom att även ikväll, fredag och lördag bevega mig ut i glädjens och musikens tecken, för att avsluta på topp på den för mig nyupptäckta helt fantastiska stämningen som råder på Blå's jazzkvällar på veckans sjunde dag.

 

På väg till centralstation imorse gick det upp för mig att den morgonkonversation som försökte genomföras bevisade att jag blir socialt okompatibel till följd av för få timmars sömn. För att inte se för sliten och dekadent ut har jag därför försökt klä upp mig lite med förhoppningen att den babyblå merinoulls tröjan jag har på mig ska skapa en illusion av att jag är en sympatisk samt soscialt och arbetsplats kompatibel och uppåtgående person. Ett empiriskt bevis på att denna optiska illusion eventuellt fungerar fick jag när killen på seven-eleven formade ett hjärta i skummet på min take-away latte. Denna tidiga kärleksförklaring gav både honom och mig ett morgonvärmande skratt.



image113


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits