[m e j e r i e x p l o s i o n]


Vårt kylskåp är varmt, all mat bli dålig och det luktar superilla i det. Alltså riktigt jäkla superilla. Värmen har förorsakat två explosioner. Först ett paket mozzarella och sen en Kefir. Behöver jag i detalj förklara hur en mejeriexplosion påverkar odören?

Vredet som påverkar värmen (som borde påverka kylan) sitter i kylen och styr även frysen. Frysen är kall. Nu är vredet på vad vi trodde var max kyla, 7. Men det var kallare förut när vi hade det lägre. Enligt min kollega så visar siffrorna ungefär gradantal. Det trodde inte jag. Vad stämmer? Skulle det alltså bli kallare om man vrider ner det till tex 1-2 istället? Jag trodde det motsvarade styrkan som på en spis... Dum fråga kanske. Men hoppas det är så att vi varit så dumma, för annars måste nån komma och laga skiten.

Sa jag att all mat blir förstörd och det luktar superilla? Sa jag också att jag känner mig tekniskt- och allmänt männskligt tillbakastående om det är så att det löser sig av att vrida ner vredet?


image103


Uppdatering: Det var inte så att vi var så dumma. 7 är max kallt och 1 är minst kallt. Kylen är kaputt. Vaktmästaren är informerad. Processen pågår.





Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits