[w i k i a n t e]


"Internet är en fluga som kanske blåser förbi. Jag tror inte att folk i längden kommer att vilja ägna så mycket tid, som det faktiskt tar, åt att surfa på nätet."

Vid det här laget kanske vi kan fastställa att vår tidigare kommunikationsminister Uusmann hade fel. Det som internet däremot har blivit är ju en total diskussionsdödare. Tidigare kunde man i timtals sitta och kasta fabricerade fakta på varandra om vad exempelvis Bob Geldofs band hette, vad forna Jugoslaviens huvudstad hette eller vilket år Carola vann med Fångad av en stormvind. De dagarna är bittert förbi. Nu kan vilken trevlig och civilcerad diskussion som helst direkt bli avslutad genom att man googlar skiten ur samtalet. Ofta i kollaboration med Wikipedia. Gud vad jag älskar Wikipedia! Jag har alltid varit intresserad av onödiga fakta och tycker om att veta lite om mycket. Nu har jag hittat ett perfekt och dödligt vapen för att multiplicera mina kunskaper i oändlighet. Jocke har börjat kalla mig för Wikiante.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits