[0 7 : 1 5 - i - f e l - s ä n g]

 

Jag hade glömt stänga av min Philips wake-up-light inatt och väcktes därför klockan 07:15 imorse. Allt var inte som det var när jag somnade. Mellan mig och Swizz ligger en avdäckad sambo-Jocke. Han låg verkligen inte där när jag somna. Det blev förvisso mycket whisky inatt efter klubben och när jag gick och la mig vid 5-tiden så var jag betydligt fullare än vad jag var ute. Jocke ramla in vid halv fem som ett riktigt gladmongo. Stupfull och med ett uppenbart ADHD beteende. Vi dansade, kramades, brottades och spelade The Libertines på vansingigt opassande volym. Sen gick jag in till mig och somnade brevid söta Swizz. När jag lyckades inse vart oljudet kom ifrån 07:15 och även klarat av att döda det så inser jag alltså att sambo-gladmongofulla Jocke ligger däckad brevid mig. Det tar ganska mycket krafter från min sida att lyckas väcka honom, försöka inte skratta så jag väcker hela huset och framförallt Swizz, som säkert skulle få en mindra stroke, och dessutom få honom att förstå vart han är och att han verkligen inte borde vara där. Med en chockartad förvirring ser han sig runt i mitt rum och inser att jag har rätt, det är inte hans rum och han borde inte sova där han nu sovit. Till slut tar han sig obalanserat ut genom dörren och jag upptäcker till min stora förtjusning att Swizz har lyckats sova sig genom hela kalabaliken. Nu väntar jag med spänning på att få höra Jockes sida av historien när han väl vaknat.


 

image87

 


 


Kommentarer:
Postat av: Anna

Ha ha ha! Ni är för goa! Swizz.... hallå vad är detta för hemlighetsmakeri?

2008-01-21 @ 09:27:01
Postat av: [a u g u s t]

Ja du, vem är Swizz? Det kan lika gärna förbli hemligt för jag har tänkt avveckla det nu. Jag har ju Jocke =)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits