[a r d b e g]


Jag har gjort ett karriärval och bestämt mig för att börja kalla mig för författare. Jag har redan sedan tidig gymnasieålder bestämt mig för att skriva minst en bok i mitt liv. (döm inte mina eventuella författarkunskaper enbart baserat på denna interaktiva skapelse) Så nu, inspirerad av Hank Moody i Carlifornication, så ska jag börja  titulera mig författare. Mitt konsultjobb, det har jag bara på sidan om, för att gå runt ekonomiskt. Jag ska nog börja skriva en dikt och novell samling... eller rättare sagt så har jag redan så smått börjat.


På frågan vad jag ska göra ikväll svarade jag min sambo, som ska träna, följande:

"Måste vara hemma kl 17 för då har jag ett Go-Live call med San Diego. Sen vet jag inte vad jag ska göra ikväll. Kanske borde finputsa och styra upp inför spelningen på söndag och för den delen finputsa mina skor."

"Du kan ju alltid kan bli full"

"Ja, varför inte? Jag går på tokfyllan ensam. När du kommer hem är
Ardbeg:en slut och jag ligger i fosterställning vriden runt toaletten."


Spännande torsdagkväll framför mig. Ett glas Whisky och en dikt kanske det blir iallafall.

image91



Kommentarer:
Postat av: Ina

Singellivet är härligt!

2008-01-24 @ 19:05:36

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits