[e n - s a g a]


Det ligger en Rasta-björn på vår soffa som heter Danne. Han sov med Jocke inatt. Men när han kom hit och lyckades ta sig in eftersom dörren var olåst så sov jocke i min säng, med mig, igen. Sen gick de och lade sig tillsammans.

Chipsjakt blev en lyckad skattjakt. Houston, we have chips.

Ikväll ska jag ha på mig en mössa när jag spelar skivor. Örronen ska sticka ut och jag kommer se ut som Toker. Sen kommer Jocke gå krabbgång bort till mig och viska i mitt öra. Jag ska nicka jakande och sen säga högt och på breeed östgötska:

Hej, det är jag som är August och jag tänkte lira lite plattor ikväll. Så hoppas ni kommer ha kul och dansa ganska mycket. Jag börjar med att dunka på Herrays. Hepp

Sen kommer alla dansa och le och kanske gå hem och ha sex och samlevnad tillsammans. Kanske som efterföljs av en trevlig solupplyst sconesfrukost med chai te. Och det kommer vara för att jag spelade in dem i ett sånt kärleksrus att de skedar lyckliga tillsammans i alla dagar.

Jocke håller på med en sketch nu. han har tagit fram en grön och en röd paprika, ett päron, örtosten, ajvar, leverpastej, thai-grytan från i fredags och tortillachips. Han påkallar min uppmärksamhet genom att kalla mig socialt mongo. Nu måste jag titta på honom för nu ska sketchen börja.

Jocke hade visst inte börjat men hade känts sig iaktagen av Daniel som hade följt honom med blicken i tron om att han vittnade en stor föreställning.

Janis Joplin sjunger take another little piece of my hart med en röst som skär in i själen på ett vackert nästan helande sätt. Det är därifrån styrkan kommer till att ha en social söndag.

Satusen på sketchen är att den är pausad för att Jocke ville förunna sig ett litet snack. En grön och en röd paprika, ett päron, örtosten, ajvar, leverpastej, thai-grytan från i fredags och tortillachipsen ur kylen står fortfarande framme.

Kommentarer:
Postat av: Singeltjejen

Japp, det gjorde jag! Blev en liten utgång båda fredag och lördag mao. Hm, om dom inte förstår är det väl deras problem? Haha, närå, förstår att man vill ha ett namn som "går hem". Hm, jag får tänka lite mer på det :). Har ju faktiskt lgh och hund här i Estocolmo.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits