[k j æ r e s t e]

 

Jag och Jocke är bra kompisar. Vi umgås mycket och bor till och med tillsammans. Det har gjort att vi nu har ett speciellt sätt att vara mot varandra på och har utvecklat många interskämt och ett uniont språk, där Östgötskan så klart är ganska påtaglig. Det finns dock en lite baksida av denna medalj. Vi blir ganska ofta misstagna för att vara ett kärlekspar. Igår var inget undantag. När vi kom till Podium, där min kollega höll sin födelsedagsfest, hittade Jocke ganska snabbt en söt tjej att prata med. Efter att de stått och snackat i typ en kvart så kom jag fram och anslöt till samtalet. När Jocke sen gick och skulle beställa en öl så säger hon nått till mig och det enda jag hör är "kjæreste". Vem menar du frågar jag. Han din sambo säger hon då. Då har alltså hon hela tiden som Jocke stått och raggat på henne trott att han och jag är tillsammans. Legendariskt!

 

 

image86

 


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits