[l e r d u v a]


Jaha... det där gick ju rakt och hela vägen åt helvete. "En lugn kväll" "Ska på jazzfestival" MY ASS!! Är det någon där ute som känner mig lite grann som kan berätta för mig att jag är en svag liten skit som inte kan låta bli att kliva på vilda och framförallt våta tvådagars helger så fort tillfälle ges. Eller det allra sämsta och svagaste är ju att inte ens tillfälle behöver ges. Jag skapar det fan själv med mina egna bara händer.

Sen kanske det inte egentligen gör så mycket. Mer än att min stackars mammas hjärta ömmar och hon återigen får tillfälle att ge mig den fina moralkakan "jag är orolig för din lever". Vilket jag o andra sidan har hört sedan jag i stort sätt tittade på min första alkoholhaltiga dryck. Och som hon sagt därefter varje gång jag bara varit i närheten av den sataniska söttman, känd i folkmun som alkohol.

Hur kommer det sig att de lugnaste kvällarna blir de vildaste? Och för den delen dyraste? Tur att jag är rik, annars skulle jag aldrig klara av det här livet. Det är inte gratis att leka rockstjärna. Vi paserade de flesta platser med utskänkningstillstånd igår på vägen hemifrån till det som blev vårt slutgiltiga mål. Nicol & Son, eller nått liknande. Jag hade fått för mig, efter att ha hört ganska mycket om det, att N&S skulle vara en bra plats och var lite spännd på att se vad det var för oas. Vilket dekadent wanna-be-stekigt ställe. Eller stekigt vet jag inte, men ändå. Det försökte aspirera på något och lyckades inte riktigt. Som vanligt är det inte konversations anpassad volym (oj, jag är visst 52 år egentligen) utan alla försök till att skrik-samtalande charmant få omkull damer som kommer fram misslyckas. Eller omkull är väl inte målet. Jag har ju kommit fram till att det är dags att blåsa upp flytvästen och ta mig ur the endless sea of pussy och träffa en magisk tjej att dejta lite. En liten vårromans känns rätt i tiden, så här i slutet av januari. Förhållande är inte målet, det ska jag fortfarande vänta med, men att hänga ut med en vacker och framförallt sensuellt intelligent tjej någon gång ibland, det är det som står på att-göra-listan.

Eller närmast på att-göra-listan står det att göra mig klar inför morgondagens
skivspelning. Sen ska jag även ta mig bort till the west side, det vill säga Majorstuen, för en liten shopping tur med några vänner. Visst är det väl intressant med denna internetbaserade dagbok (som det tragiskt nog kan liknas vid) som ger er full stalker kontroll över vad jag gör, när jag gör det och med vilket resultat jag (miss)lyckades göra det?


L E R D U V A




Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits