[m ä n n i s k a n s - u n d e r g å n g]


På förfesten igår satt jag och diskuterade med en tjej. En av diskussionerna ledde fram till att jag förutspådde människans undergång. I ett stadie av fullständig upplyfthet (eller vad det heter budisterna når) och kreativitet så fixa jag fram papper och penna och skrev ner hela min profetia. Jag har läst detta ark idag... hur jag ställer mig till det idag kan vi låta vara osagt, men mina "visa" ord måste delas med omvärlden. För att göra det lite mer förståligt så har jag rättstavat och sett till att det är grammatiskt korrekt.

I den moderna världen lever vi nu mer fyllda av kunskap och medvetenhet än någonsin. Vi har tagit lärdom av vad som historiskt har skett och har en bra och i vissa fall vetenskaplig kunskap om framtiden. Om vi ser på framtidslandet Sverige som exempel så har en del av samhällsdebatten kretsat kring jämställdheten under en ganska lång tid, men det är fortfarande ett hett ämne. Eller nu snarare om könsroller än om jämställdhet. Experiment har gjorts där dagispersonalen medvetet har bemött alla barnen utan antydan till kön eller könsroller. Istället för att vara hård med pojkar och beröma flickor för sina outfits så ska alla barn behandlas lika. Det låter ju väldigt bra. Detta har lett till att barnen i experimenten har förändrats. Pojkar blir mer känslomässiga och flickor mer högljudda och arbetar med vassare armbågar.

Fas två som i sammarbete med fas ett kommer bli vår undergång är växthuseffekten. Dels en undergång på så vis att vi på grund av klimatrelaterade händelser kommer försvåra eller kanske omöjliggöra våra fortsatta liv, men så finns det även andra effekter. Ett japanskt experiment råkade bevisa att bananflugors sexuallitet förändras när värmen passerar en viss temperatur. De manliga bananflugorna blir tiramisu (gay alltså) och börjar svärma för och försöker tända varandra. En annan företeelse ifrån djurvärlden som visats är att när rävar har fått barn, har bra och skyddade bon och inte lever under någon direkt fara så börjar rävhanarna att böga.

Slutsatsen är alltså att samhället kommer präglas av manliga kvinnor och kvinnliga män. Det här kommer resultera i att männen kommer bli oattraherade av kvinnorna vilket i kombination med den ökande och sexuallitetsförändrande värmen och samhällets ofarliga tillstånd och välstånd kommer leda till att människan kommer sluta föröka sig och människan kommer dö ut.

Nu idag vet jag inte riktigt hur jag ställer mig till detta, men det var sjukt kul att veckla upp pappret idag när jag hittade det i bakfickan på byxorna från igår och läsa mina härliga fyllefunderingar..



Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits