[m i n i m o r ö t t e r]


Vi var och firade min födelsedag igår på ett väldigt försynt och lugnt sätt på Villa Paradiso (italiensk restaurang) och så gick vi till Qba Bar sen.

Efter våra supersmaskiga pizzor, med färska kantareller, parmaskinka, pinjekärnor, rouccula, parmasan mm mm så skulle vi ta in en efterätt. Vi hade skämtat ganska mycket med den söta servitrisen och tror hon hade svårt att avgöra om vi var där som ett par eller polare. När vi beställde in pannacotta titta hon på oss och log och sa "jaha, jag hade trott ni skulle ta tiramisu". Vet inte riktigt hur vi ska tolka detta, men från och med nu har ordet tiramisu iallafall fått den alternativa betydelsen "gay" för oss. Exempelvis: den där kommentaren var väldigt tiramisu.

Det här påminnde mig om en sak. Jag hade nämligen en period i mitt liv då jag gick in för att beställa saker som avsiktligen skulle överraska personen i kassan. Detta var främst nått jag bedrev på McDonalds. Det hela började med att jag tänkte mig in i den stackars statens position som jobbade där och så insåg jag att om det var jag som stod där så skulle jag lätt försöka sätta beställnings-labels på alla som beställde. "Det där är en QP", "Hon är en McFish" och så vidare.

För att jag själv skulle slippa bli stereotypad så kunde en typisk beställning se ut så här.
  • En McFeast, bara burgaren
  • En mjölk
  • En yoghurt
  • Minimorötter
Sen avslutade jag beställning med "det trodde du inte va?!"

image74


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits