[o r u t i n e r a t]

 

Man skulle kunna tro att jag igårkväll satte på min allra första maskin tvätt. Min och sambo-Jockes tvättkorgar var fyllda till bredden och efter att strategiskt ha placerat de i tvättrummet sen i lördags var det igår äntligen dags för att lasta in tvätten i maskinerna. En med underkläder och några t-shirtar och en med handukar, en fin skjorta och min underbara spa-morgonrock. Alla de sistnämnda tingen är vita. Jocke var snäll nog att gå och hämta tvätten sent igår efter att jag slutit de små blå. Så imorse när jag klev upp tänkte jag fixa lite med min tvätt, hänga lite och så vidare. Handukarna, den fina skjortan och min underbara spa-morgonrock hade alla ändrat färg.. till rosa!!! Eller som genom något övermänskligt under har min underbara spa-morgonrock främst gått över till ett lite små vackert rosaskimmer som endast blir synligt i vissa ljus. De andra plaggen är däremot helt och hållet superrosa. Orsak? En sketen jäkla röd handduk som hamnat där i. Har aldrig haft en rosa skjorta tidigare och hade egentligen inga större planer på att skaffa en heller. Men på lördag ska vi ut på en riktig stekarkväll och då kanske skjortan får invigas. En tjejkompis fyller nämligen år och ska firas på Podium vid Solli plats (stekigt) och därefter ska vi till Cosmo (ännu stekigare) där jag även ska fixa så vi står på gästlistan och får gå före kön (superstekigt). Den sidan av Oslos nattliv har vi ännu inte upplevt då vi är lite mer alternativa, hur oerhört pretantiöst det nu inte låter. Å andra sidan sägs det ju att Pink is Punk. Så jag får ha det som mantra under champangesputandet iförd rosa skjorta på lördag.

 

 

image82

 


Kommentarer:
Postat av: Kicki

Hahah... Det är ju så ungkarl så man viker sig av skratt.... Köp något som heter Remol, lägg de vita kläderna i en hink, fyll med vatten och slå på det magiska vita pulvret. Rör om och vänta... Sen är allt vitt igen!! Tips från Tvättcoachen! Kram

2008-01-16 @ 19:54:07
Postat av: [a u g u s t]

haha jag vet... min mamma skulle bli otroligt besviken på mig. Tack för tipset Kicki.. nästa gång jag får problem av denna typen så vet jag vem som har den spetskompetensen som jag behöver. Kram kram


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits