[s o c i a l t - b l å s t]


I snålplåstens dyningar får även vi i landet i väst smaka av den storm som nu smeker sig in över östblocket Sveriges södra delar. Jag är ingen metrolog, men har förstått att jämförelserna med stormen Gudrun är många. Det som dock slår mig är valet att döpa denna storm till Tuva. Gudrun förstår jag. Det låter som en elak jävel, en surkärring utan dess like. Gärna anställd som mata-tant på ett högstadie där hennes enorma bitterhet och avsky mot barnen en vacker dag leder till att hon med ett finger vidrör alla sina kroppsöppningar, för att sedan doppa det i mexikanasoppan. Men Tuva? Jag tänker osökt på Tuva Novotny och om hon skulle komma och blåsa lite på mig skulle jag bara tycka det var sexigt.

Blow me like the wind som Turbonegro uttryckte det.



Kommentarer:
Postat av: Singeltjejen

Haha, känner igen det där med att inte leva som man lär.. Bra! Vi har nu sett halva, ska snart återgå, men den verkar super.
På vilket sätt är det oklart om hon är intresserad? Tänk på att tjejer ofta är blyga och reserverade i början... Personligen är jag ganska less på att "spela spel", jag tycker att du ska höra av dig om du känner för det. Redan dagen efter är okej, bara för att skriva t.ex att du hade trevligt och gärna gör om det. Det räcker. Sedan kan du kanske vänta ett par dagar efter det. Du ska inte vara för på, men inte heller för likgiltig. Båda kan få en att tappa intresset. Men så är det svårt, allt beror ju på hur tjejen är.
(Ja, Tuva känns som något sweet inte som en elak storm. Håller med.)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits