[u p d a t e]

Olyckligt nog så har jag inte fått internet att funka i nya lägenheten än... Även fast det bara handlar om en flytt av internet så kommer det ta allra minst två veckor och dessutom kosta ca 900 spänn... Jävla it-tekniker! Men den fakturan kommer skickas vidare till min arbetsgivare. Dit jag vill komma med detta är bara att berätta att som det ser ut nu så kommer jag bara kunna blogga dagtid, ifrån kontoret. Eller inläggen kan ju va skrivna närsomhelst på dygnet, men blir publicerade på dagtid.

Ni kanske vill veta lite om Amsterdam... vart ska jag börja? En perfekt avslutning av 2007 och en lika perfekt början på det nya året. Det var bara en helt lyckad resa. Att bara glida omkring i denna stad, som på så många sätt skiljer sig från alla andra städer i hela världen. Bara njuta av alla vackra hus och kanaler, shoppa i cleana vintage butiker, dyka in på en coffeeshop och glida ut med ett underbart leende på läpparna.

Vi använde oss av en väldigt spontan och oplanerad turistteknik. Vi tog en stadsdel i taget och så gled vi omrking och upptäckte sånt som råkade komma i vår väg, samtidigt som vi filosoferade och fnissa. Vi lyckades gå förbi Anne Franks hus utan att ens märka det... och vi letade dessutom efter det. Men ingen större fara skedd, vi hittade en grym vintagebutik som hette Episode istället. Den ska tydligen öppna i Stockholm snart, kommer garanterat bli en succé.

Red Light District... vilket sjukt ställe. Ett lämmeltåg av män som går igenom smala gränder och hus och tittar på tjejer i små skyltfönster upplysta av rött neon. Försvann även med in på en strippklubb... Jag har nog aldrig sett en sån stor samling extremt osäkra män tillsammans med nakna tjejer på ett och samma ställe förut. Det är häftigt att ha upplevt Red Light District, men det är kanske ingen stadsdels man behöver åka tillbaka till flera gånger. Obehagligt på nått sätt... men ändå en sån sak som formar Amsterdam och gör det till en väldigt intressant stad.

Det finns så många sjuka situationer, händelser, kommentarer och oneliners som jag egentligen skulle kunna berätta om, men tror de får komma allteftersom de gör sig påminnda hos mig. Vill helst inte att detta ska bli världens längsta blogginlägg så jag rundar av nu med en bild så kommer nog mer detaljerade historier sen. Kameran dog självklart lagom innan nyårafton, men vi har en hel del bilder ändå. Kommer väl lägga ut en hel del (censurerade) bilder på Facebook sen också.

image72

image73

Konstgalleri på övervåningen och coffeeshop i källaren, kreativiteten flödar...




Kommentarer:
Postat av: admiratör

hallå snygging!

2008-01-07 @ 17:33:17

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits