[osloklyftor och bluetooth vaniljsås]


Oslo är en av världens rikaste städer och en av de allra bästa städerna att bo i, i förhållande till köpkraft, livskvalitet och en hel del andra parametrar. Men det är även en stad med stora klyftor i samhället och en stad som är full med uteliggare, tiggare och knarkare, vilket oftast är allt annat än ömsesidigt uteslutande egenskaper. De är nog snarare uteliggande tiggande knarkare. Men det finns en viss tragekomik i det här. De är antagligen de uteliggande tiggande knarkare i världen som har det bäst ställt. Det är nämligen bara i Oslo som jag har sett några uteliggande tiggande knarkare som går runt med mobiltelefon, bluetooth headset och dyra Koss hörlurar. Idag på väg till kontoret såg jag även en av dessa killar som stod och lyxa till det lite och käka med sked direkt ur ett liter paket med färdig vaniljsås.



Kommentarer:
Postat av: Jell-O

Var det vaniljsås av märket piano(har för mig att det hette så)? :-D De som gör gelé oxå? När ska typ Ica, Coop eller Willys bröja saluföra sånt i Sverige? Kan inte du skicka ett paket till nån direktör på ovanstående ftg, så vi med kan få...

:-D

2008-06-18 @ 15:37:43
Postat av: [a u g u s t]

Ja, Piano var exakt vad det var!! Haha, hade tänkt skriva det först, men trodde inte nån hade fått med sig vad jag mena då. Men det låter väl som en bra affärsidé. Jag skickar det till dig och du säljer det direkt till butikerna hemma i Sverige? =)

Postat av: Lennart Nilsson

Ja, Piano vaniljsås är så god. Väntar just nu på 4 paket direkt från Norge. Önskar oxå något svenskt företag som vill börja sälja. Var det jag letade efter när jag såg detta. Ha det gott. L

2008-08-04 @ 22:03:06

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits