[e y e - f u c k e d]


Redan innan vi hade satt oss på bussen var övertändningen ett faktum. Våran weekend, eller som det på norska kallas "gutte-tur", till Göteborg kunde inte bli annat än ett äventyr. Ett vilt, härligt, vått, dansant och fantastiskt äventyr. Det kanske kan framstå lite väl förskönande beskrivet, men det var så jag upplevde helgen. Förvisso är jag väldigt lättroad och har fått, eller kanske tagit, rollen som den superlativsprutande och överentusiastiska killen i gänget, som glädjs åt att äta en veganlasagne för 70 kronor för att den var så god och framförallt prisvärd. Prisvärdhet i synnerhet är något som jag blir begaistrad över. Men jag tyckte faktiskt helgen var så bra och jag vill nog påstå att de andra också tyckte det. Helgens tema var lite "mitt livs bästa....". Vi har upplevt allt ifrån vårt livs bästa nattklubbsupplevelse till vårt livs bästa bussresa. På natten hem i lördags så sitter vi på rad och myser längst bak i nattbussen när Markus lutar sitt huvud mot min axel och säger "det här är mitt livs bästa bussresa. Jag njuter av varje hållplats." Jag kunde inte annat än att nicka i samförstånd. Senare fick vi avnjuta vårt livs bästa, men egentligen minst önskvärda taxiresa, då vi efter 15 minuters tappra försök och hysteriska skratt inser att det inte är på grund av våra experimentella intag utan för att nykeln faktiskt inte passar som vi inte kommer in i genom dörren. Då fick det bli vårt livs bästa taxiresa in till centrum och hem igen för att hämta den rätta nyckeln.

Det slog mig redan när jag som 15 åring senast besökte Göteborg att tjejerna i staden är mycket mycket flörtigare än på andra platser i Sverige och, vilket jag numera kan intyga, även i Oslo. Denna uppfattning har enbart förstärkts under helgens eskapader. Det kan ju vara så att jag utseendemässigt är mer gångbar i Göteborg än alla andra städer jag varit i, men oavsett så har jag aldrig i hela mitt liv blivit så eye-fuck:ad som jag har blivit den här helgen. Både på stan i dagsljus, men framförallt på det kokande dansgolvet som upplevdes under vårt livs bästa klubbkväll i lördags. Att tjejerna i fråga sedan är otroligt vackra och pratar med en härlig Göteborsk dialekt försämrar verkligen inte upplevelsen. Tänk om tjejerna i städer som exempelvis Stockholm och Oslo också kunde bjuda på gnistrande ögon och ett leende istället för att antingen titta bort av nervositet eller fejkdissa på grund av osäkerhet.

Nu kanske du tror att jag är helt förälskad i Göteborg, men jag tror inte jag är det. Även om jag, ju mer jag tänker på denna helg, börjar inse hur bra staden är, så var det egentligen bara utelivet och den kvinnliga delen av stadens innevånare som imponerade på mig. Men överlag så är det fortfarande Stockholm som enligt min bedömning står som vinnare i den eviga jämförelsen mellan Götet och Huvudstaden.


Kommentarer:
Postat av: S

Eye-fucked, vilket roligt ord! Inte hört det förut, men jag är ofta hopplöst efter... he he...
Eye-fucked, ska börja använda det fr.o.m nu. hi hi.
:-)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits