[l y p s y l - o - p u b r u n d a]


Thank God for global warming. Brukar jag säga iallafall och i synnerhet nu när det varit höst/vår-liknande väder hela vintern. Men nu har det helt och hållet kukat ur. Horisontell snö i mängder och det värsta av allt är att skiten ligger kvar. Missförstå mig rätt, jag älskar snö, när jag är beredd på det eller när det är planerat. Inte nu i slutet av mars efter två veckor med sol, nyutslagna blommor och vårhormoner. Nu flyr jag ju i och för sig landet ikväll, men det är dessvärre regn och bara någon plusgrad även i Amsterdam. Tur det finns många trevliga små "fik" man kan gå in och värma sig i.

Igår tog ju också så klart helt av. Vi började ett gäng vänner på Café Sara med trevlig middag och rödvin. Sen var det bara det tappra stridsparet Jocke och Ante kvar. Vi började på Nomaden som var ett skönt litet ställe med cool inredning och bra musik. Sen beslutade Jocke att vi skulle göra om kvällen till en pubrunda. Första drinkhålet blev sunkpuben "Møllers" som var totalt invarderad av alla svartrockare som är här i veckan på grund av festivalen Inferno. Därefter gick vi vidare och hamnade på ett ryknade hett klubbdansgolv på The Villa. Efter att vi vilt dansat runt gick det upp för oss att vi trots allt var på pubrunda, så då drog vi vidare till Devils. Där hände inte ett skit, så efter att ha köpt ett 25 kronors Lypsyl på Seven-Eleven för att stilla mitt beroende efter att ha supit bort mitt förra på the Villas dansgolv, hamnade vi till slut på Mono där vi avslutade kvällen med klackarna i taket.

Idag blir det likt snön horisontal läge och rast vila på stället innan vi åker ut till Gardemoen och inleder nästa kapitel i vårt Amsterdam äventyr.

image130


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits