[n e g a t i v a - l e v e r v ä r d e n]


När jag igår låg och funderade på varför jag var så trött efter jobbet så insåg jag att det inte bara var det uppenbara festandet i Amsterdam som låg till grund för detta utan den Amsterdam-vaka vi hade veckan innan. Markus och Jocke är mer eller mindre frivilligt arbetslediga (som de här i Norge kallar det på svenska lite mer negativt klingande arbetslös) vilket innebär att varje dag är lördag för dem. Så för att berätta om Amsterdam tycker jag först att det inte är mer än rätt att berätta om tiden innan.

Kortfattat

Fest med utgång fredag och lördag på Blå, söndag socialt samkväm med alkohol i mängder på Sør, måndag spelade jag skivor på Sør varpå jag och mina groupies Markus och Jocke blev fulla och sedan ramlade runt på byn. Tisdag experiment framför David Lynch filmen Lost Highway. En häftig och ganska otäck upplevelse då filmen innehåller en massa knepiga ljud och scener och där huvudrollskaraktären mitt i filmen byter skepnad och spelas av någon tio år yngre för att sedan byta tillbaka igen efter en halvtimma. Vi förstod inte speciellt mycket, men spännande och snurrigt var det. Bakis-ondagen och 24 timmar framåt spenderades i härligt kvinnligt sällskap. Torsdag kväll vild
pubrunda med Jocke.

På fredagen väl framme i Amsterdam mötte vi upp Erica med vänner och festade på en klubb som heter Mansion. Lördag hel dag med allt som Amsterdam har att erbjuda, på kvällen trevlig och mycket mycket god hemlagad mat ala Erica. Sen fest på Werk. Söndag var jag och Jocke på Supperclub. Vilket obeskrivligt ställe! En guldfärgad dörr i en liten gränd som inte säger något om vad som döljer sig där bakom. Efter att ha blivit mottagna av den uppenbart homosexuella medelålders mannen Howie iförd kyklingmössa och mask, visades vi till vår säng. Jo, säng. In i ett stort rum i helt vitt men med en massa schysst belysning i alla möjliga färger med sängar läng sidorna och även uppe på en balkong. Det fanns dock vanliga bord i mitten på golvplan. I sängen blev vi liggande under vår fantastiska 5-rätters tillagad av en stjärnkock. Till detta avnjöt vi två flaskor rosévin och två svindyra vattenflaskor. Under middagen var det olika dansuppvisningar, massörer gick runt i lokalen och helt plötsligt kommer två tjejer, i kortkort och med pantomim-masker, kattliknande krypande över oss där vi ligger i sängen. Jag hann på något vis röka 27 cigg denna kväll, under maten! Helt sjukt. Hela tiden stod en DJ och spelade underbar elektronisk musik och när maten var klar togs borden bort och stället blev vild nattklubb. Det strömmade in folk och det öppnades upp en till klubblokal i undervåningen. Till och med toaletterna var coola, unisex och indelade i Hetro och Homo, istället för han och hon. Legendarisk kväll på ett legendariskt ställe! Måndag upptäktsfärd, kanalbåt, 1,4 kilo Argentinskgrill och pubrunda. Tisdag inleddes med Van Gogh museet, övergick till vintage shopping och avslutades snurrigt och senare med ett försenat flyg och få timmar sömn.

REHAB!

Nu är det feststopp på mig i minst tre helger. Och i och med att jag är alkoholist så innebär detta att jag har en maxgräns på fyra enheter per kväll. På sikt. Nu ikväll ska jag förvisso börja kvällen med after work på Villa Paradiso på Løkka, men jag har tänkt MAX 2 glas vin ikväll och nog inget mer i helgen. Jag måste verkligen bli av med smärtan i njurarna och återfå normala levervärden.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits