[v ä g e n - t i l l - f r a m g å n g]

 

Sveriges absolut populäraste och mest lästa bloggar är skrivna av tjejer. Unga tjejer. De tre mest lästa är blondinbella.se, kenza och engla's showroom. Riktiga skitbloggar! Men det är ju min högst personliga åsikt som jag inte bara baserar på ren avundsjuka och mindervärdeskomplex, utan framförallt på att jag är helt fel målgrupp för de här bloggarna. Framgångsfaktorer för att lyckas i denna bloggvärld och få en massa läsare är att vara en tjej i 15-18 årsåldern som vansinnigt frekvent och stilistiskt dåligt skriver om sin förvirrade vardag och gärna med många modeinslag. Tydligen har "fenomenet" blondinbella.se tjejen Isabella blivit miljonär på sitt bloggande. Förvisso har hon full-pakke bloggstrategi med egen bloggcoach och Google Sveriges förra vd Johan Kinnander i manegen.


Nu har ju inte jag några ambitioner med att bli Sveriges största blogg, tjäna pengar på den eller nått i den stilen. Men ändå så är jag ju en tävlingsmänniska och jag vill ju egentligen också lyckas. Men jag har insett att bloggandet har hittat sin plats i samhället där de mest lyckade bloggarna inte skriver om samhällskritik, musik, politik eller andra ting av värde och möjlighet till att påverka världen (verkligen inte ett försök till att påstå att min blogg är i närheten av att nå upp till det). Utan de skrivs av och för förvirrade, narcissistiska och kändiskåta tonårstjejer. Jag vill tacka er för att ni tar något som skulle kunna bli bra och på ett verbalt inkompetent vis pissar på det.


Kommentarer:
Postat av: I

hahahha nice one


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits