[morgonen då jag spontanköpte fårtillbehör]


Jag arbetar ju inte personligen som reklamare, även om jag har en hel del utbildning och erfarenhet i ämnet och däremot arbetar som CRM konsult. Och kanske för att jag inte jobbar som reklamare har jag lite svårt att förstå strategin bakom detta. Men hur tänkte företaget LG produkter (övertygad om att det inte är LG som är kända för bl a platt tv's, OBS! ni måste kolla hemsidan) då de bestämde sig för att marknadsföra sig och sina fårtillbehör via Gmail? Har de efter en stor omfattande målgruppsundersökning kommit fram till att de flesta fårintresserade och potentiella kunder till LG Produkter använder sig av Gmail? Eller chansar de bara för att de ser sig ha en stor andel första gångs och spontan shoppare som även kan tänkas komma ifrån Gmail?

image146


All lycka i deras framtida affärer iallafall. Tyvärr är jag personligen varken i behov av eller känner nått speciellt ha-begär efter deras Grindar & Vågsystem eller specialiserade fårtillbehör. Och PS, vad fan är typiskt fårtillbehör?



Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits