[hur min minutiösa planering dödade the element of surprise]


Igår hämtades roskildebiljetterna ut och jag köpte även tågbiljetter för resan hem efter festivalen. Kanske att börja i fel ände att köpa hemresan först. Men gjort är gjort. Nu försöker jag sy ihop en skön logistisklösning för resan ner till Roskilde. Jag hittade ett intressant förslag.

Planerare och kontrollfreak som jag är så är det minutiösa förslaget är att vi åker fredagen den 27:e juni med färja Oslo-Köpenhamn med boende, middag och frukostbuffe på båten. Sen dubbelrum inklusive frukost i Köbenhamns centrum lördag till söndag. Allt för totalt 1400 kronor per person! Sen ut till området på söndagen för att rigga tältet och känna på stämningen plus att party our asses of. Men i och med att själva festivalen inte börjar förrän på torsdagen så får vi se. Vi kanske sticker ut till danska kusten och solar o badar några dar eller hugger ett flyg till berlin eller ja, inte vet jag. Eller så kanske vi bara blir kvar på Roskilde söndag till söndag. Det visar sig hur länge vi pallar, vi är ju gamla gubbar vid det här laget.

Sen diskuteras även camping fixeri. En idé är cirkustält eller militärtält. Cirkustält skulle nog passa oss. Likt ett zigenarpack kan vi då dansa i stora kjolar och enorma cirkelformade örhängen och febrlit slå våra tamburiner i takt till Gogol Bordello. Och så måste vi ha elefanter också. Och apor med cymbaler.



Kommentarer:
Postat av: festival-virgin

ja vill me följa me!!

hi hi...

:-)

(btw: minutiöst*)

2008-05-23 @ 16:27:32
Postat av: [a u g u s t]

Tack för rättstavningen. Perfektionist som jag är så har jag nu försökt stava rätt. Följ med! Men ge besked snart för vi shoppar tält för fullt och behöver veta hur stort cirkustält vi ska ha. =)

2008-05-23 @ 16:43:36
Postat av: the 40 year old (festival) virgin..?

ja så lär det nog bli, blir nog aldrig nån festivalbesökare av mig, får romantisera om det.

Varsågod! Perfektionism är grejer det.

:-)

2008-05-23 @ 19:05:19

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits