[p o k e - h y b r i s]


Jag har upptäckt det här med att poke:a folk. Gav det ett försök förra veckan, men det gick inget bra. Men nu har jag tydligen utvecklat en form av poke-hybris och poke:ar folk till höger och vänster. Problemet är bara att jag inte alls fattar vad det innebär att poke:a nån, så jag sitter och småfnittrar och känner mig oerhört busig när jag gör det. Jag vet heller inte vilken effekt mitt planlösa poke:ande kommer få på min egen eller omvärldens tillvaro. Antagligen blir följderna minimala. Men man vet aldrig. Så jag sitter nu smått skrämd och väntar med en liten klump i magen på vad allt detta petande på mina medmänniskor kommer innebära. Och steg två: har jag något egentligt mål med detta poke:ande? Vad gör jag om de poke:ar tillbaka? Måste jag vänta ett antal dagar då innan jag kan poke:a igen, eller ska man poke:a direkt? Eller ska jag kanske skicka min pirat (eller var det en vampyr) ute i fält, eller vad den där totalt meningslösa applikationen är till för?

Jag känner att jag gett mig ut på allt för djupt vatten. Jag kan tydligen inte bli betrodd med den makt eller det ansvar en Facebook sida innebär. Jag kanske ska gå in och fimpa mitt interaktiva alter ego...



Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits