[kort om sms och interpersonella relationer]


Sms har en fantastisk effekt på relationer. Hur gjorde man under dating tidigare? Beroende på vilken strategi man väljer kan man antingen helt och hållet förbättra (eller kanske rent av skapa) eller totalt förstöra (eller undvika) en relation.

För att exemplifiera.

I helgen träffade jag en söt tjej som spenderade natten och en stor del av söndagen med mig. Men, på grund av anledningar som snarast skulle leda till socialt självmord, valde jag att sätta stopp för det hela vid det att hon gick hem på söndagen. I tisdags fick jag första sms:et. Ett bra, kul sms vars egentliga syfte bara var att skapa eller ta kontakt. Fem timmar senare svarade jag på ett trevligt men ganska torrt sätt. Den tid det tar att skriva ett sms senare fick jag ett svar av henne där hon berättar att hon sitter hemma i pyamas och frågar om jag vill träffas och göra nått kul. Dagen efter svarar jag nått ganska tråkigt, får ändå ett bra svar, varpå mitt nya svar är totalt torrt och ointressant. Sen dess har det varit tyst. Mission accompliched.

I onsdags träffade jag en annan tjej och henne vill jag träffa igen. Så igår när jag var ute med grabbarna skickade jag ett sms av en helt annan karraktär. Fick ett mycket bra svar av henne och skickar då ett till där jag frågar om vi ska ses nått i helgen, på vilket hon svarar att hon jättegärna vill.

Det enda jag egentligen ville ha sagt med detta är att jag med tre sms lyckades helt avstyra en sak och med två sms påbåorja något annat. Ganska enastående att man låter så viktiga saker som interpersonella relationer styras av sms.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits