[ovetande alkoholist]

 

Jag har en ganska konstig relation till Aftonbladet och jag vet att jag ganska många gånger har gjort referenser till aftonbladet.se's artiklar (tex här, här och här). Oftast för att de håller en så pinsam journalistisk nivå att det gör ont i mig och jag dör lite inombords varje gång jag läser skiten. Men ändå så återkommer jag till aftonbladet.se gång på gång.


Det som dagen till ära fångade mitt intresse var meningen här under som stod i höger marginalen under rubriken Kropp & Hälsa

 

Har du varit alkoholist utan att veta om det? Mejla och berätta!

 


Det finns flera saker med detta som är kul. Dels det uppenbara, hur i helvete ska jag kunna maila in och berätta att jag varit alkoholist och dela med mig om mina upplevelser kring det, om jag varit alkoholist utan att vetat om det?? Eller ska jag maila in och spontan ljuga ihop en berättelse om hur det var när jag var alkoholist utan att veta om det?

 

"Kära aftonbladet.se, jag mailar nu in och berättar om hur det var när jag var alkoholist utan att veta om det. Det var flera år sen och under en period av mitt liv där jag egentligen inte drack speciellt mycket, vilket var andledningen till att jag aldrig visste om att jag faktiskt var alkoholist. Det hela började med att jag slutade dricka alkohol. När jag sedan fick reda på, eller snarare gav mig själv diagnosen nykterist förstod jag att jag antagligen eller egentligen i själva verket var en tillnyktrad alkoholist."

 

Sen tänkte jag att, ok även om detta är uppenbar idioti kanske det finns nått värde i det här? Jag festar ju en hel del själv och jag har väl faktiskt tagit mig ett glas rödvin eller en öl (eller två) på något café eller uteservering imellan helgfyllorna också. Kan det vara så att jag är alkoholist utan att veta om det? Jag ligger ju sällan avdäckad på parkbänkar, sjunger på spårvagnen eller står utanför vinmonopolet och skramlar ihop småväxel eller tjatar på folk att köpa ut åt mig.

 

Men jag kanske kan va en alkoholist ändå? Men jag vet ju inte om det. Jag kanske ska maila in och berätta om det här. Eller ska jag vänta tills jag inser att jag faktiskt var alkoholist och sen maila in? Hjälp vad förvirrande. Undrar om det finns någon jag kan maila till och berätta om hur förvirrande det är och som då kanske kan hjälpa mig svara på om jag faktiskt ska maila in och berätta om min ovetande alkoholism eller inte?

 


Kommentarer:
Postat av: Monika

Sjukt kul!

2008-04-22 @ 20:11:59

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits